Info om bloggen.

3/9
Snart dax att kolla om gäddorna i sjön är vakna.

söndag 22 augusti 2010

Nehe det gick inte stanna hemma..

..så jag var tvungen till att sticka ut en sväng på kvällen också.
Frågade barnen om de ville följa med, vilket de bestämt uttryckte att de inte alls ville. Sonens motivering var: "Vi åkte ju inte hem när jag ville förut!".
Hmm, hursomhelst vill han nog följa med en annan gång...säkert..

Fisketuren började ganska lugnt med ok väder. Ok väder för mig är när det iaf. inte regnar och det gjorde det inte..till en början. Efter en stunds pimplande kom då regnet och vinden. Min båt är ganska liten och vindkänslig och den envisades med att inte alls ligga i det området där jag ville den skulle vara. Min sysselsättning blev då att ro lite, pimpla lite för att återigen ro en stund. Roade mig ett tag med detta vilket resulterade i en liten abborre som sa hej och hejdå och ytterligare en del fiskkontakt..men de sa hejdå innan de hunnit säga hej.

När vinden blev för svår, för att det skulle vara roligt ankrade jag upp strax utanför en liten udde. Hade lite fiskkontakt där också men inget som ville visa sig ovanför vattenytan.

Besviken på vädret rodde jag till båtplatsen, plockade ihop grejjerna och gick till bilen.
När jag satte mig i bilen och skulle åka hem, fick jag känslan av att efter denna korta och inte så värst uppmuntrande fisketur (sa jag att jag satte favoritpirken i botten?.. )skulle man lika väl kunna råka ut för vilken hemsk olycka som helst.. som att till exempel backa på spöna som jag ställt vid bakluckan..nu hade jag ju redan lagt dem i bilen. Men den "känslan" fanns där.

På väg hem lyssnade jag på Erik Sade´s Manboy..som om det skulle vara mer uppmuntrande.
Måste bara tillägga att när jag åkte hem sprack det upp och blev fint kvällsväder..Bah..

Slutsats:
-I alla fall en abborre nappade trots det dåliga vädret.
-Kaffe är nästan ännu godare när det regnar.
-Sade är ingen höjdare.

Övrig info:
Mulet, ostabilt väder. Regnigt och blåsigt. 12 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar