Info om bloggen.

3/9
Snart dax att kolla om gäddorna i sjön är vakna.

torsdag 26 augusti 2010

Vilse i vassen..

..var vi aldrig.
Men ut en tur på sjön blev det. Var grymt trött när jag kom hem från jobbet men väl i horisantalläge i soffan kom jag fram till att det nog är bättre att åka ut en sväng än att sova bort nån timme. Bryggde ordentligt med kaffe (typ 8 koppar) och åkte iväg med dottern som faktiskt ville följa med idag. Dra på trissor!

Det såg ut att blåsa ganska mycket men det var ändå idé att pröva lite fiske. Väl framme vid sjön visade att det var helt stilla på halva sjön, den andra halvan hade bara små krusningar.
Vi rodde iväg med 2 spön stickandes upp ur spöhållarna. Inte så mycket som ett bottennapp på dem efter en bra stund.

Vi la ner spöna och plockade fram varsitt pimpelspö, satte på lite maggots och släppte ner pirkarna. Inte ens ett nafs på min, medans dottern helt plötsligt tittade på mig med STORA ögon. Något hade varit och naffsat på hennes pirk! Blev tyvärr inte mer än ett nafs men eftersom hon inte känt någon fisk på pimpel förut blev det ändå en schysst happening.

Vi rodde hemmåt, men tog en bit förbi båtplatsen och rundade en vassudde. Platsen vi kom till såg riktigt fin ut för ytgående gäddrag. Såg en liten gädda ta fisk vid ytan och ett rejält plask en bit bort. Tror minsann jag ska testa lite gäddfiske där nästa tur..när det nu blir eftersom helgen är fullbokad av annat..

Dottern och jag åkte hem, ur bilstereon skrålade Främling vad döljer du för mig..undrar hurdana gäddor som döljer sig för mig bakom vassudden?..

Slutsats:
-Att bara tänka på att ta med sig kameran gör inte så den hamnar i ryggsäcken.
-Man behöver inte brygga massa kaffe om man ändå inte tar sig tid att dricka det.
-Bara för jag tycker det är fint väder behöver inte fiskarna tycka det.
-Ibland blir man bara såååå gäddsugen!

Övrig info:
Växlande molnighet, nästan obefintlig vind, 11 grader i luften (vid hemfärd).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar